Alsó tagozat
Március 18 és 22 között a Fenntarthatósági témahét programjai zajlottak az iskolában. Hétfőn a Brigetio Kerékpáros Sportegyesület tagjai tartottak érdekes előadást a helyes kerékpáros közlekedésről, a jól felszerelt bicókról, no és persze különböző versenykerékpárokat is bemutattak. A program végén egy ügyességi pályát próbálhattak ki a gyerekek. Köszönjük Agócs Gábor és Leányvári József segítségét!
Szerdán a gyerekek „Kerek a világ” elnevezésű sportos játékon vettek részt. A kisgyerekek örömteli arccal mutatták meg egymásnak közlekedési eszközeiket. Kipróbálhatták magukat a kültéri sportpályán kialakított akadálypályán is. Nagyon sokan hoztak kerékpárt, rollert, görkorcsolyát, gördeszkát, de akadt bobo car, elektromos roller, sőt hoverboard is. Mindenki nagyon élvezte a programot; ebéd után a másodikos iskolaotthonos tanulók még egyszer birtokba vették a sportpályát, sőt tanulási idő után a napköziseknek is építettek a tanító nénik akadálypályát a belső udvaron.
Csütörtökön délután Unfer Marci papája, Unfer János a cukorgyári mozdonyról mesélt a gyerekeknek, A közösségi közlekedés egyik pillére a vasút. Ácson a cukorgyáron belül is működött vasút, erről hallhattak érdekes dolgokat. A régi gyári mozdonyról láthattak képet és a jelenlegi, elég leromlott állapotú mozdonyt és az utána álló kocsit is megnézhették testközelből. Szinte hihetetlen, hogy a mozdony után látható vagonból csak ez az egy van a világon. Reméljük, hogy sikerül felújítani, rendbe tenni ezt a szerkezetet, hogy még sokáig emlékezzünk arra, hogy itt működött Magyarország első cukorgyára. Érdeklődve hallgatták a gyerekek, hogy valaha volt kisvasút is Ácson három kis mozdonnyal (Lili, Muki, Bözsi).
Pénteken az ötödik óra előtt zajlott a szerdán megrendezett „Kerek a világ” elnevezésű sportos játék eredményhirdetése. Minden osztály kitűnően szerepelt a programon, ezért osztályonként oklevelet kaptak. Délután a 2. b osztályos tanulók szorgalmas munkájukkal megtisztították az iskola udvarát a szeméttől. Reméljük, munkájuk gyümölcsét a tiszta udvart hosszú hetekig élvezhetjük.
Az idei fenntarthatósági hét keretében a pénzásási iskolában többek között a tudatos közlekedés fontosságára hívták fel a figyelmet a tanító nénik. A hét elején a KRESZ-ről tanultak játékos formában a gyerekek, majd ők is meglátogatták Ács híres gőzmozdonyát, ahol Unfer János mesélt nekik is a történetéről. Csütörtökön kerékpáros napot tartottak a gyerekeknek. Délelőtt a testnevelés órákon Szilvi néni által épített pályán tehették próbára magukat, délután a napközisek vették birtokba az egész udvart, és kibővített pályán ügyeskedhettek. Emellett a víz világnapja alkalmából a hét minden napján készítettek valamit a tanulók, ami vizes élőhelyeink megóvására hívja fel a figyelmüket. Reményeink szerint az ilyen programok segítségével gyermekeinkből tudatos, környezetvédő felnőttek lesznek majd.
Sok érdekes és hasznos tudással, közös élményekkel gazdagodtak az iskola alsós tanulói a fenntarthatósági témahét keretében rendezett színvonalas programokon.
[ngg src=”galleries” ids=”43″ display=”basic_thumbnail”]
Felső tagozat
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a 2018/2019. tanévben negyedik alkalommal hirdette meg a Fenntarthatósági Témahetet 2019. március 18-22. között. A megrendezett programsorozat kiemelt témája a közlekedés, a víz és a fenntarthatósági törekvések, célja pedig a fenntarthatóság üzenetének széles körű terjesztése iskolai keretek között.
Felső tagozatos tanulóink március 22-én, kedden testnevelés órák keretében kerékpáros ügyességi akadálypályán próbálhatták ki kétkerekű járművüket. A rendezvény célja a kerékpáros közlekedés népszerűsítése, a tanulók ügyességének fejlesztése volt. Az akadálypályát sok felsős tanuló többféle közlekedési eszközzel is kipróbálhatta, ugyanis ezen a napon nagyon sokan jöttek kétkerekű járművel, kerékpárral vagy rollerrel az iskolába.
Ezen program keretében látogattak a 6.a osztály tanulói a vízirendészethez Komáromba. Rövid ismerkedés után először elméleti síkon mutatták be a vízirendőrök munkáját, majd ezt követően a tanulók megnézhették a rendőrség hajóját, kipróbálhatták a szirénát. Különleges élmény volt, hogy tanúi lehettünk a Duna tisztításának is. Ezt követően a gyerekek felpróbálhatták a mentőmellényeket, a golyóálló mellényeket és kipróbálhatták, milyen bilincsben érezni magukat. Mindeközben rengeteg kérdést tettek fel, melyekre minden igényt kielégítő válaszokat kaptak. A gyerek nagyon sok hasznos információt gyűjtöttek, mind a rendőrök munkájáról mind pedig arról, hogy lehet valakiből rendőr. Ezúton szeretnék megköszönni a vízirendészet segítségét, ezen élményekben gazdag program megszervezésében. Hazaindulás előtt jutott még idő egy kis mókázásra a játszótéren és egy sütire a cukrászdában.
Március 20-án a hetedik évfolyamosok a fenntarthatósági témahét egyik programjaként az új Komárom-híd építését látogatták meg. Az építési területen kialakított látogatócentrumban bemutatták az építkezés lépéseit, láthatták a gyerekek a hatalmas darukat, munkagépeket, a napról napra magasodó pilonokat. Kérdéseket tehettek fel, amelyekre választ kapva sok érdekességet tudtak meg diákok a 2020-ra elkészülő hídról. A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd lesz, acél pályalemezzel. A 600 méter hosszú hídon kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett. Kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak, sőt a kábelek díszkivilágítást is kapnak. Az új közúti híd elkészülte után a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt. A komáromi hídhoz hasonló felfüggesztett, egyoldalas híd csak Kanadában található.
Az épülő hídra kiváló rálátás nyílt a látogatóközpont emeletéről, ahol a gyerekek a kész híd makettjét is megtekinthették.
A fenntarthatósági hét keretén belül a nyolcadik osztályosok számára rendőrségi előadást szerveztünk. A bemutató első felében a gyalogos és a kerékpáros közlekedésről hallgattak meg a tanulók egy előadást, majd az udvaron kipróbálhatták a „részeg” szemüveget, közben egy motoros rendőr mesélt munkájáról. Sok érdekességet hallottunk, mindenkinek nagyon tetszett a bemutató.